Thursday, March 29, 2007

De geschiedenis van de wereld in 10 1/2hoofdstuk


In 'Een geschiedenis van de wereld in 10 1/2 hoofdstuk' maakt de Engelse schrijver Julian Barnes een eigenzinnige en ironische reis door het verleden. Barnes is een meester in het spelen met feit en fictie, met ernst en humor.

Op een lichtvoetige maar intelligente, op een subtiele maar provocatieve manier stelt hij zijn lezers pertinente vragen. Wat is geschiedenis? Is dat hetgeen gebeurd is?Of wat erover verteld wordt? En kunnen die twee wel van elkaar worden onderscheiden? Wat is een interpretatie? En hoeveel kanten heeft de waarheid? Is de geschiedenis meer dan een aaneenschakeling van catastrofes? En welke rol speelt de kunst daarin?

Samen met Guy Cassiers laten Benjamin Verdonck, Sidi Larbi Cherkaoui, Lotte van den Berg, Olympique Dramatique, Wayn Traub en De Filmfabriek zich inspireren door Barnes' vertelling. Een verrassende theatrale reis doorheen de Bourla voorbij de grenzen van realiteit en verbeelding, ondergang en creatie.

Speeldata: vrijdag 06/04 tot en met donderdag 19/04

Tuesday, March 27, 2007

Grappige cartoon


Het heeft dan wel niets te maken met ons onderwerp. Ik kwam de cartoon tegen en vond hem best wel grappig.

Een alloude traditie

Zondag zijn we op de vogeltjesmarkt gaan filmen. De zon was heel de tijd aanwezig en dat maakten het filmen eens zo leuk. Er waren ontzettend veel mensen, waaronder opvallend veel toeristen. Nederlandse en Engelse toeristen waren het best vertegenwoordigd. Op de vogeltjesmarkt waren meer diersoorten dan we dachten. Enkel honden en katten mogen niet meer verkocht worden. Vooral de kleine diersoorten waren te koop : cavia's, muizen, konijnen, hamsters,...De prijsklasse van de vogels lag erg ver uit elkaar, van 10€ tot meer dan 100€. In één kraam kon je zelfs tamme vogeltjes aaien, zoals je ook kan zien op het filmpje dat we maakten met onze fotocamera. Naast de oude traditie van de vogelkramen was de vogeltjesmarkt een heel gewone markt : Een kaaskraam, een snoepkraam, een viskraam, een groentenkraam,...

Het is een aanrader voor iedereen!

Elke zondag van heel vroeg 's morgens tot +/- 13 u 's middags.

Straatinterviews : video

Hier is hij dan, de langverwachte video van onze straatinterviews!

Sunday, March 25, 2007

Bouffe & Boullinger



Brasserie / Resto
dinsdag t.e.m. zaterdag
11.30u. - 15.00u.
18.00u. - 21.00u.
zondag en maandag gesloten

Loungebar
dinsdag t.e.m. zaterdag
15.00u. - 02.00u.
zondag en maandag gesloten

Beauty and the Beast


De musical Beauty and the Beast loopt nog tot en met 29 april 2007 in de Stadsschouwburg te Antwerpen.
De prijzen variëren van 19 € tot 59 €. Breng alvast je verrekijker mee als je een goedkope plaats boekt! De mimiek van de acteurs is anders amper zichtbaar.Ik raad ook iedereen aan met het openbaar vervoer te komen. De parking kost 7€. Als je een voorstelling wil zien, die niets nieuws doet met oud materiaal, dan is dit een aanrader. De acteurs zingen goed, de kostuums zijn mooi,maar het acteerwerk laat ten wensen over.
Deden de Nederlanders beter ? Alvast een voorsmaakje.

De Vogeltjesmarkt